هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

کلمات کلیدی

عفونت ریه

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۶ ق.ظ

عفونت ریه

التهاب بافت ریه که در یک یا هر دو طرف سینه تاثیر می گذارد و معمولا توسط یک عفونت ایجاد می شود، پنومونی یا عفونت ریه نامیده می شود. این بیماری، به ویژه در سالمندان و کودکان، خطرناک است. ریه ها ممکن است توسط ارگانیزم های مختلف شامل ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و انگل ها ایجاد شود. علاوه بر عفونت، التهاب ریه نیز ممکن است ناشی از استنشاق مواد شیمیایی مانند بخارات سمی باشد. در موارد نادر، التهاب ریه ممکن است به علت مصرف مواد آلرژیک ایجاد شود. قرار گرفتن در معرض مواد در محیط کاری یا محیط های دیگر ممکن است موجب التهاب در بافت ریه شود. به عنوان مثال، در برخی از کشاورزان، التهاب ریه ممکن است به علت تنفس غلات وحشی خشخاش رخ دهد. عفونت ریه یک بیماری شایع است و در سال یک درصد بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد و هر ساله برخی از این افراد می میرند. این بیماری در کودکان سالخور و کودکان بسیار خطرناک است. علت عفونت ریه در نیمی از باکتری ها است. در اکثر موارد، استرپتوکوک مسئول عفونت باکتریایی ریه است.
عفونت ریه در سالمندان

بیماری های سالخورده بیشتر از افراد جوان متفاوت است و یکی از بیماری هایی که در سالمندان نسبتا رایج است، بیماری های ریوی سنین است. از سوی دیگر، و از آنجا که امروزه صحبت های زیادی در مورد تزریق واکسن آنفولانزای وجود دارد، من به طور غیر ضروری به اشاره به انواع رایج بیماری های ریوی در سالمندان توجه نکردم، و من اشاره می کنم که یکی از راه های کاهش شانس گرفتن این بیماری ها تزریق واکسن آنفولانزای سالانه است. ∎ فعالیت پایین: دروغگویی و آرام بخشی، موجب بروز ترشحات در ریه میشود و این امر احتمال ابتلا به عفونت دستگاه تنفسی را افزایش میدهد. √ سیگار: افرادی که سیگار می کشند سالمند بیشتر احتمال دارد عفونت های ریه را نسبت به همسالان خود افزایش دهند. ✓ دمانس یا آلزایمر: سطح آگاهی کم است. داروهای خواب نیز ممکن است به بیمار تجویز شود و منجر به نارسایی بلع در بیماران شود که ممکن است احتمال بازگشت محتویات دهان میکروتوبول به معده را افزایش دهد. ✓ استفاده از برخی از داروها: از داروهایی استفاده کنید که باعث خشکی دهان و بزاق می شوند. بعضی از داروها، مانند داروهای ضد درد و داروهای ضد قارچی، احتمال بروز عفونت های ریه را با کاهش بزاق و متوقف کردن ویروس ها در دستگاه تنفسی را کاهش می دهند.
عفونت ریه در کودکان

عفونتهای پستان معمولا به علت باکتری یا ویروس، التهاب ریه به علت میکروب های گیاهی و کم خونی ناشی از ویروس رخ می دهد. گاهی عفونت های قارچی ممکن است به عفونت های پستان منجر شود. عفونت های پستان همیشه می تواند به عنوان التهاب ریه یا آنوریسم، التهاب ریه در کیسه های هوا، زمانی که التهاب غشای مخاطی سل ریوی موجب التهاب ریه در کیسه های هوا می شود، ارائه می شود. عفونت های قفسه سینه در کودکان معمولا با سرد شدن شروع می شود که به تدریج سرد و سرفه می شود. علائم اصلی عفونت پستان در کودکان عبارتند از: آبریزش بینی، تب، از دست دادن اشتها و سرفه خشک، که پس از چند روز علائم بدتر می شود و ممکن است منجر به سرفه مداوم، مشکل تنفس، افزایش ضربان قلب و کامل بیهوشی شود. بنابراین، اگر کودک دارای نشانه هایی از قبیل علائم اختلالات بیش از حد آب مانند عرق شدید، خواب آلودگی و آرامش در سرفه باشد، باید فورا به پزشک مراجعه کند. انواع مختلف کم خونی تورم می توانند مشکلات تنفسی را ایجاد کنند، بنابراین اگر کودک به سختی نفس بکشد، سوراخ بینی کودک رشد می کند، ناخن های کودک به علت کمبود اکسیژن به رنگ آبی رنگ می شوند، کودک سریعتر از 60 بار در دقیقه نفس می کشد یا عمیق می کند و سخت، بلافاصله کودک را به بیمارستان ببرید. اگر مطمئن نیستید که آیا کودک شما از یک عفونت سرما یا پستان رنج می برد، با دکتر خود مشورت کنید. اگر علائم سرماخوردگی یا سرفه همچنان ادامه داشته باشد، احتمال دارد که کودک از یک عفونت شدید قفسه سینه یا کم خونی رنج ببرد، البته در اغلب موارد، علائم آنمی در طول زمان بهبود می یابند.
عفونت ریه در سالمندان

افراد مسن بیشتر از افراد جوان در معرض خطر ابتلا به عفونت ریه هستند و مهمترین دلیل ضعف سیستم ایمنی بعد از نیمه عمر است. به طور طبیعی، افراد بعد از 50 سالگی سیستم ایمنی ضعیف را ایجاد می کنند و با افزایش سن علائم این ضعف بیشتر می شوند. یکی از علائم سیستم ایمنی ضعیف بدن، افزایش خطر ابتلا به عفونت در سالمندان است. است. البته، عفونتهای ریوی در هر سنی خطرناک هستند، اما در افراد مسن این خطر بیشتر است. عفونت ریوی یکی از علل اصلی مرگ در میان افراد میانسال است. بنابراین، بهترین راه برای کاهش مرگ و میر سالمندان به علت بیماری، تشخیص مواردی است که احتمال ابتلا به عفونت ریه را در افراد سالخورده افزایش می دهد تا احتمال ابتلا به آن کاهش یابد.
عفونت ریه تروماتیک

مدیر دفتر طب سنتی وزارت بهداشت افزود که استفاده از آنتی اکسیدان ها مانند دیکستروز آویشن، سیکوسن و بابونه یک

  • ناصر رذایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی