کشیدن حشیش در خانه

حشیش ،حشیش سیگاری،حشیش افغانستان،حشیش در اسلام،حشیش سیگاری چیست،حشیش یا سیگاری،عوارض حشیش سیگاری،عکس حشیش سیگاری،ترک حشیش سیگاری،حشیش و سیگاری،بوی حشیش سیگاری،فواید حشیش سیگاری،اثرات حشیش سیگاری

حشیش

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد حشیش صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان را جلب کند.حشیش ماده‌ای‌ست که از انگم گیاه شاه‌دانه به دست می‌آید.تفاوت حشیش با ماری‌جوآنا در این است که ماری‌جوانا از برگ و گل خشک شدهٔ گیاه شاه‌دانه حاصل می‌شود.[۱] ترکیبات مؤثر در حشیش کمابیش همان ترکیبات سایر قسمت‌های گیاه شاهدانه با خلوص بالاتر است. برگ و جوانه این گیاه گراس نامیده می‌شود. روغنی که از صمغ شاهدانه تهیه می‌شود، خالص‌ترین حالت ماده توهم‌زای مصرفی است که از شاهدانه به دست می‌آید. تأثیر حشیش، ناشی از تتراهیدروکانابینول (THC) است که یک توهم‌زای طبیعی به‌شمار می‌رود.

حشیش چیست؟

ماری جوانا صمغ چسبناک از بوته کانابیس است که معمولا به صورت تکه های جامد مکعبی شکل فروخته می شود و در رنگهای مختلف از قهوه ای کم رنگ تا سیاه دیده شده، در ساختمان ترکیبی اش به صورت انواع مختلف از خشک و سخت گرفته تا نرم و شکننده دیده می شود. معمولا آن را خرد و ریز کرده و در پیپ و یا سیگارهایی که با دست درست می کنند، می پیچند و با ماری جوانا یا توتون مصرف می کنند. حشیش به صورت خشت پخته می شود. نامهای خیابانی آن (Pot, Smoke, grass, Hash) می باشد. از نظر طبقه بندی فارماکولوژی، تضعیف کننده یا محرک سیستم اعصاب مرکزی است.

مصارف پزشکی حشیش

ماری جوانا به عنوان مسکن و ماده رفع بی خوابی که ایجاد آرامش می کند و THC و دیگر مشتقات برای درمان برخی از بیماریها از جمله آسم و صرع می تواند مورد استفاده قرار گیرد، ولی در حال حاضر فقط در درمان حالت تهوع و استفراغ ناشی از شیمی تراپی در درمان سرطان، استفاده می شود.

روغن حشیش

روغــــن غلیظ سبزه تیره یا قهوه ای مایـــــل به قرمز است که از تصفیه حشیش با یک ماده محلل ارگانیک بدست می آید و معمولا آن را به توتون داخــــل سیگار مالیده و به صورت دود کردنی مصرف می شود.

روشهای مصرف حشیش

روش‌های گوناگونی برای مصرف ماری جوانا وجود دارد. کشیدن حشیش با استفاده از چپق، قُلقُلی، قرار دادن بر روی قاشق داغ، به روش چلم و شایعتر از همه به صورت سیگاری در ترکیب با تنباکو یا گراس است. در کشور افغانستان نوعی مخلوط نوشیدنی از مواد مختلف و روغن شاهدانه ماده می‌سازند و مصرف می‌کنند که نشئگی آن با مصرف دودی متفاوت و طولانی و از ماندگاری بیشتری برخوردار است و مطابق با فتوای علمای مسلمان حرام است. استفاده خوراکی از حشیش هم ممکن است. آن را می‌توان به تنهایی خورد یا با حل کردن در روغن پخت به عنوان یک ماده افزودنی در انواع کیک و شیرینی مصرف کرد. بزرگ‌ترین مراکز تولید حشیش در جهان، کشورهای افغانستان مراکش و پاراگوئه هستند و استرالیا، ایالات متحده آمریکا و کانادا هم بیشترین تعداد مصرف‌کنندگان حشیش و گراس را در خود جای داده‌اند.

تی اچ سی در حشیش

یک ترکیب حلال در ماری جوانا است و به طور خالص، یک ترکیب شیمیایی است. THC به ندرت در خیابان قابل دسترسی و خرید و فروش است و آنچه که به نام THC فروخته می شود، معمولا پی. سی. پی یا ال. اس. دی است. THC مخفف (Tetra Hydro Cannabinol) یکی از عناصر فعال شاهدانه است. THC یک ماده قوی توهم زاست، و اثرات شیمیایی آن شباهتهایی به L. S. D. دارد که عبارتند از تغییرات در رفتار، اختلال در حس زمان و حواس بینایی و شنوایی، از خود بی خود شدن. با این همه شواهدی وجود دارد که نشان می دهد احتمالا این دو دارو از طریق مکانیسم های بیوشیمیایی مختلفی عمل می کنند و اثرات آنها روی عملکرد مغز متفاوت است.

علت همه گیری حشیش

ماری جوانا رایج ترین ماده غیر قانونی در جهان است. در بعضی از کشورها امروزه و در برخی در گذشته برای مصارف طبی و غیر آن آزاد بوده است. میزان شیوع جهانی آن حداقل5% و یکصد و چهل میلیون نفر تخمین زده می شود. در بعضی کشورها تا 10% نیز گزارش شده است. و در کشور اتریش خیلی شایع می باشد. در ایران پس از تریاک، کراک و هروئین در رتبه چهارم قرار دارد. اما از میزان شیوع دقیق آن اطلاع دقیقی در دست نیست. بر اساس آمارهای سایت های اینترنتی 6/0% – 2/3% گزارش شده است. حداقل در یک شهر جنوبی بیشترین میزان شیوعی در بین مواد روان گرا را داشته است. اثرات نشئه آور حشیش ظرف چند دقیقه پس از تدخین ظاهر می شود و در عرض سی دقیقه به اوج می رسد. دو تا چهار ساعت دوام می یابد. ماری جوانا را می توان به شکل خوراکی نیز مصرف کرد اما دوز خوراکی باید سه برابر تدخینی باشد. پرخونی ملتحمه بارزترین اثر جسمی مصرف حشیش است. افزایش خفیف تعداد ضربان قلب، خشکی دهان، هیپوتانسیون اورتواستاتیک و افزایش اشتها از دیگر آثار جسمی مصرف حشیش است.

عوارض جسمانی و روانی حشیش

عوارض جسمانی که به دنبال مصرف حشیش ایجاد می شود عبارتند از:افزایش فشار خون، گیجی، افزایش اشتها، قرمز شدن چشم ها، تند شدن ضربان قلب، اختلال حافظه، گیجی، بی توجهی، تغییر در درک و رنگ و صدا. علائم روانی شدید مثل شنیدن صداهای غیر واقعی، صحبت های نامربوط و رفتارهای غیر عادی، اضطراب و افسردگی در عرض چند دقیقه شروع می شود و بسته به میزان مصرف چند ساعت طول می کشد. چنانچه حشیش خورده شود علائم دیرتر شروع می شود اما مدت طولانی تری می ماند.وابستگی به حشیش، روانی و غیر جسمی است. نشانه های ناشی از ترک در معتادین محدود به افزایش تحریک پذیری، بی قراری، بی خوابی، بی اشتهایی و تهوع خفیف است و همه این نشانه ها هنگامی بروز می کنند که شخص به طور ناگهانی مصرف مقادیر زیاد حشیش را قطع کند.

تاریخچه مصرف حشیش

ماری جوانا در سده‌های میانه در جهان اسلام در ابعاد وسیعی مورد مصرف بود. کشیدن ماری جوانا احتمالاً قبل از آشنایی با توتون رایج شده‌است. یافته‌های باستان‌شناسانه در اتیوپی استعمال ماری جوانا به وسیله قلیان در سده چهاردهم میلادی را نشان می‌دهد. البته سابقه مصرف دارویی حشیش در شرق مدیترانه به اواخر هزاره دوم پیش از میلاد بازمی‌گردد. حشیش در این دوران به عنوان دارویی برای آسان ساختن زایمان مورد استفاده بود. بقایای تتراهیدروکانبینول در گورستانی متعلق به سده چهارم میلادی در نزدیکی اورشلیم پیدا شده‌است. حشیش و سایر داروهای مخدر جایگزینی برای مشروبات الکلی بودند که در قرآن ممنوع اعلام شده‌ بود.

مسمومیت حشیش

رفتارهای بارز غیر انطباقی، یا تغییرات روان شناختی (اختلال هماهنگی حرکتی، نشئه، اضطراب، احساس کندی زمان، اختلال قضاوت، انزوای اجتماعی) که در حین مصرف یا مدتی پس از مصرف ماری جوانا پدید می آید.

عوارض حشیش

ماری جوانا اثر خواب آوری خفیفی نیز دارد. اما این اثر به شدت به وضعیت خلقی و توقع مصرف کننده مربوط می شود. یک مصرف کننده تازه کار بعد از یک بار مصرف و یک مصرف کننده سابقه دار تا روزانه 20 بار مصرف به علائم دلخواه می رسند. این علائم عبارتند از سرخوشی، احساس اعتماد به نفس، احساس عمومی خوب بودن. البته چنانچه فرد به هنگام مصرف افسرده و یا مضطرب باشد علائم ناخوشایند تشدید می شود. در مقایر بالا خطر بروز حملات اضطرابی هول و بدبینی و توهم نیز وجود دارد. با توجه به کاهشی که در میزان مهار در فرد ایجاد می شود خطر آسیب رساندن به خود بالا می رود. افرادی که از این ماده استفاده می کنند به دلیل عدم تعادل ناشی از آن نباید رانندگی کنند.در کل این عوارض به بخشهای مختلف تقسیم می شود که عبارتند از: شایع ترین اثرات پس از مصرف ماری جوانا عبارت اند از:1 – اتساع عروق خونی ملتحمه چشم (قرمزی چشم) 2 – افزایش ضربان قلب (تاکی کاردی خفیف) 3 – افت فشارخون وضعیتی در دوزهای بالای مصرف 4 – افزایش اشتها که اشتهای گاوی نامیده می شود. 5 – خشکی دهان 6 – حملات حاد اضطراب

حشیش در ایران باستان

منگ یا بنگ (هندی: भांग, bʱa:ŋɡ) مادهٔ مخدری بوده‌است که در ایران باستان در پزشکی و نیز در مراسم مذهبی مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است. در اوستا این واژه به صورت بنگهه و در زبان سانسکریت بهنگا و در زبان پهلوی به منگ برگردانیده شده‌است. در وندیداد آمده، کسی کنیزی را آبستن کرد و آن مرد گفت چارهٔ کار را از پیرزنی بپرسید و آن زن نیز برای تباه کردن بچه، برای او منگ یا داروی دیگر آورد. هم مرد و هم کنیز و هم پیرزن گناهکار هستند. در بندهشن، منگ داروئی است که نخستین جانور سودمند پیش از آنکه گرفتار خشم اهریمن گردد بوسیلهٔ آن نابود گردید. در ارداویراف‌نامه آمده که به ارداویراف مقدس برای سیر در جهان دیگر، موبدان می ومنگ دادند و او سیر خود را در جهان دیگر آغاز کرد و پس از بازگشت گزارش خود را به همکیشان داد.

عوارض کوتاه مدت حشیش

1 – اختلالات حافظه و یادگیری 2 – اختلال در حواس بینایی، شنوایی و لامسه مسمومیت با حشیش، اغلب حساسیت فرد مصرف کننده را نسبت به محرک های بیرونی بالا می برد و جزئیات تازه ای را آشکار می کند. فرد رنگ ها را غنی تر و عمیق تر از گذشته حس می کند. 3 – اختلال درک زمان و مکان 4 – اختلال در قدرت تجزیه و تحلیل مغز 5 – اختلال تعادل و مهارت های حرکتی :به علت اختلال در مهارت های حرکتی، افراد مصرف کننده تا 12 ساعت پس از مصرف نباید رانندگی کنند. اختلال خواب و فعالیت جنسی که از چند روز تا چند هفته پس از مصرف از بین می رود.

حشیش افغانستان

۲۲۴ هزار هکتار از مساحت ۶۴ میلیون هکتاری افغانستان زیر کشت چرس است. همچنین چرس یکی از اصلی‌ترین منابع تأمین درآمد برای گروه‌های مسلح این کشور مانند طالبان است. جزای قاچاق چرس در قانون مبارزه با مواد مخدر افغانستان: اگر کسی کمتر از ۱۰ گرم چرس انتقال بدهد کمتر از یک ماه زندانی می‌شود اگر بین ۱۰ تا ۱۰۰ گرم انتقال بدهد، یک تا دو ماه زندان می‌رود انتقال بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ گرم چرس، دو تا سه ماه زندان دارد برای انتقال ۵۰۰ گرم تا پنج کیلوگرم چرس شش ماه تا یک سال زندان پیش بینی شده‌است انتقال بیش از پنجاه کیلوگرم چرس جزء جرایم سنگین است. در افغانستان نهادهای متعددی از جمله اداره پلیس مبارزه با مواد مخدر از بخش معاونیت وزارت امور داخله برای مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کنند. این اداره می‌گوید دلیل اصلی مروج بودن استفاده و قاچاق چرس در افغانستان جزای سبکی است که در برابر آن پیش بینی شده‌است. همچنین اگر کسی به خاطر انتقال و قاچاق چرس بازداشت شود، زود رها می‌شود.

عوارض بلند مدت حشیش

1 – آتروفی (تحلیل) بافت مغزی 2 – استعداد تشنج 3 – آسیب ژنتیکی که فرزندان فرد را مبتلا به ناهنجاری های مادرزادی می کنند. 4 – اختلال فعالیت ایمنی بدن 5 – تغییر غلظت هورمون های جنسی مردانه و زنانه ( بی نظمی قاعدگی ) 6 – اختلالات اضطرابی- توهم- هذیان و دیوانگی [در افراد با زمینه قبلی احتمال رخداد آنها بیشتر است]. 7 – استعداد ابتلا به سرطان ریه که به علت وجود هیدروکربن های سرطان زا در دود سیگار می باشد. 8 – فقدان انگیزه در فرد برای استمرار کارهای روزمره به طوری که فرد مصرف کننده فاقد نیرو، بی حال و ظاهراً تنبل است. در افرادی که ماری جوانا مصرف می کنند، استعداد اعتیاد به سایر مواد روان گردان بیشتر است.

نامهای دیگر حشیش چیست

اصطلاحات عامیانه (به جای حشیش): بنگ، سیگاری، پنیر بنگ: به سرشاخه‌های گل‌دار یا به‌میوه‌نشسته و خشک‌شده بوته شاهدانه هم می‌گویند. منگ: چرس: نام افغانی. حشیشی که از رزین آماده شده از سرشاخه‌های گل‌دار و به میوه نشسته گیاه بالغ شاهدانه تهیه می‌شود و از انواع دیگر آن مرغوب‌تر است.

تاثیر حشیش بر بدن

هنگامی که دود حشیش از طریق شش‌ها وارد بدن می‌شود اجزای آن به سرعت وارد جریان خون شده و به سمت مغز و سایر قسمت‌های بدن هدایت می‌شوند. احساس نشئگی و لذتی که از مصرف حشیش به فرد دست می‌دهد ناشی از چسبیدن عناصر تشکیل دهنده آن به گیرنده‌های کانابینوئید در مغز می‌باشد. اکثر این گیرنده‌های عصبی در قسمتی از مغز قرار دارند که به‌طور مستقیم در احساس لذت، حافظه، تمرکز، احساسات و درک از زمان نقش دارند و بنابراین تأثیرات مصرف حشیش نیز باعث تحریک یا اختلال در این قسمت‌ها می‌شود. علاوه بر قسمت‌های فوق، اجزای تشکیل دهنده حشیش، چشم‌ها، گوش‌ها، پوست و معده را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند.

خطرات حشیش چیست

مطالعات و تحقیقات نشان می‌دهد که رشد طبیعی یک جنین به وسیله مصرف مرتب ماری جوانا به وسیله مادر در دوران بارداری می‌تواند به‌طور جدی آسیب ببیند. آزمایش بر روی حیوانات نشان داد که نوزادان حیوانات آزمایشگاهی که در دوران بارداری تحت مصرف این ماده قرار گرفته بودند، دارای برخی از ناهنجاریها و رفتار غیرعادی بودند. در اثر مصرف مداوم وابستگی روانی و تحمل ایجاد می‌شود. نشانه‌های ترک شامل اضطراب، عصبانیت، از دست دادن اشتها و بی خواب و بد خوابی است.

بیشتر بخوانید : ماری جواناقرص ترامادولقرص اکستازیسیگارقلیان